2013. szeptember 24., kedd

Ketchup recept 2.

Mágika:

5 kg paradicsom,
2 nagy fej hagyma,
1 kisebb fej fokhagyma, (12 gerezd, ezt megszámoltam)
2 dl vörösbor ecet (ezt kaptam, a többség almaecetet ír) szerintem ebből kevesebb is elég,
1 kk. örölt fahéj
1 kk. örölt szegfüszeg
1 kk. örölt feketebors
2 kk. só
2 ek. mustár
kb. 30. dkg cukor
10 dkg barnacukor (nekem ez kimaradt, nem volt itthon)
olaj
bazsalikom
kb 1/2 kg alma

A hagymát apróra vágtam és olajon megdinszteltem, rádobtam az apróra vágott fokhagymát egy kicsit együtt sütöttem az egészet, majd ráborítottam az megpucolt és összedarabolt paradicsomot. Beletettem a füszereket, fahéj, bors, szegfűszeg, só, mustár, cukor, vörösborecet és a bazsalikom. Időnként megkóstoltam és még egy kis cukorral édesítettem, kb. 1 órán keresztül főztem majd az egészet összeturmixoltam, paszírozni is lehet, (nekem nincs paszirozóm) ha turmixolod javaslom egy apróbb lyukú tésztaszűrőn átszűrni, hogy a paradicsommagok fennakadjanak, azokat ki lehet dobni. Ezután visszatettem főni 3 órán át kell főzni, amíg be nem sűrősödik, na nekem nem igazán akart, ekkor megpucoltam kb 0,5 kg almát, leturmixoltam és beletettem a paradicsomszószba, ettől már egész jó sűrű lett, főztem még egy kicsit majd forrón üvegekbe szedtem, celofánt tetem rá és kupakkal jól lezártam, majd ment a takaró alá dunsztolódni.

A tapasztalatok alapján, ha mégegyszer kezdeném kevesebb ecetet tennék bele, viszont hagymából és almából többet tennék bele, 1-1 kg-ot, lehet, hogy egy pici pirospaprikát is tennék bele, mert nem lett igazán olyan szép piros a színe minta a paradicsomlének, kecthupnak szokott, ezt nem mertem beletenni egyik receptben sem írták.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése