2013. szeptember 10., kedd

Mustár recept

Hozzávalók
100 gr mustármag
100 gr fehérbor ecet
100 gr olaj (oliva is lehet, az íznek csak jót tesz)
2 duci gerezd fokhagyma
1 mokkáskanál só
100 gr víz
2 kávéskanál méz


A mustármagot kávéőrlőn lisztté daráljuk, óvatosan, hogy át ne melegedjen, mert attól keserű lesz. (olvastam valahol, hogy ha előtte egy éjjelre fagyasztóba kell tenni, úgy könnyebb őrölni, de én még nem próbáltam) Ezután a felforralt vizet, az ecetet rázuttyantjuk, rúdmixerrel keverjük, mehet bele a fokhagyma, az olaj, a só és a méz. A forró víztől a mustárolaj elillan, ez eléggé csípős szagú, lehet tőle könnyezni, de szeretteinkért mindent bevállalunk :)

Ekkor még nem annyira sűrű a mustárunk, de szépen beszívja a folyadékot, és egy nap állás után már jó lesz. Ekkor még meg szoktam kóstolni (ilyenkor még elég csípős, de ez idővel enyhül) ha szükséges, akkor még teszek hozzá mézet, sót.

Ez alaprecept, lehet bele zöldfűszereket tenni, koriandert, narancsot, tormát.

Befőttes üveg mániás vagyok, így egész évben vadászom az érdekes, szép formájú üvegekre, ilíyenekbe teszem az ajándékba szánt mustáromat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése