2013. szeptember 6., péntek

Narancsos csokis keksz

Hozzávalók:
* 200g liszt
* 60g étkezési keményítő
* 1 csapott tk. sütőpor
*100g cukor
*1 vaníliás cukor
*1 narancs reszelt héja
*1 tojás
*100g csoki
*125g puha margarin

Elkészítés:
Az összes hozzávalót jól összegyúrom, majd 3-4 rudat készítek, amelyek olyan 3cm vastagot. Alufóliába tekerem és hűtőbe teszem legalább egy éjszakára! le is lehet fagyasztani, majd elővenni ha jönnek a vendégek)
Másnap kiveszem, 1cm széles szeleteket vágok és sütőpapíros tepsiben, 175-200 fokon előmelegített sütőbe 5-8percig sütöm!

Sajnálom, hogy nem emlékszem kitől ered a recept, megérdemelné hogy kiírjuk a megalkotóját. Az biztos hogy a neten találtam valahol, kipróbáltam, és azóta "terjesztem"'. :-)

Variációk:
citromos
citromos-fehércsokis

csoki helyett rumba áztatott, majd fahéjjal megszórt aszalt szilvával!!! Úristen!!!! BŰNÖS ÉLVEZET (Buburuza)

a1g1i1 variációja: Mondjuk, nekem kicsit édes, így legközelebb kevesebb cukor megy bele, meg a fele liszt helyett zabpehelyliszet fogok tenni bele, attól még omlósabb és kicsit diós zamata lesz, próbáljátok ki! Ja és nem narancshéjat reszeltem bele, hanem narancsolajat.

Borcsamama:
olyat találtam, hogy vanilia pudinggal. Lehet benne igazság, mert a pudig nem más, mint ételszinezék, aroma és étkezési keményítő. Próbáld meg, hátha?
Van olyan receptem egyébként, ahol a liszt egy része helyett puding kell a tésztába.


A keksz finom omlós, csak vigyázz a sütéssel, éppen csak rózsaszín legyen az alja, és már veheted is ki. Ha üvegben vagy dobozban tárolod, omlós is marad sokáig. - már ha előbb el nem fogy.

Shephard:
keményítőt lehet helyettesíteni pudingporral vagy liszttel, attól függően mekkora mennyiség kell, ha kevés akkor puding, ha jópár deka akkor már liszt

Csipke:
Megsütöttem a narancsos-csokis kekszet és keményítő nélkül is teljesen jó lett szerintem (bár nem tudom összehasonlítani azzal milyen). Mindenkinek ízlett, és el is fogyott az összes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése