2013. szeptember 6., péntek

Süti a poháron

Gragi:

"Az egyik képen az édes, picike mézeskalács házikó a pohár szélére van biggyesztve! Nagyon jól néz ki, ilyet asszem készíteni fogok idén, vagy valami hasonlót. Tavaly (vagy lehet, hogy Valentin napkor?) láttam ilyet szívecskével. Mutizok képet is, hogy mire gondolok.

Mézeskalácsot egyébként is minden évben sütünk, mert a kisfiam nagyon szereti készíteni is és enni is."


"Lehet, hogy maradok a sima szívecske formánál, amit nonamona is ír, csak arra vigyázzon, aki ezt készíti, hogy rá kell számolni a "kivágásra", mert süléskor terül és emelkedik a mézeskalács tésztája! "


Nonamona:

"Eccerű szívkiszúró, alulról megvágva!!!! Puffadós tésztával csodálatos."


"ha nem sütöd kopogósra, hanem egy kicsit puhán hagyod, ahogy kiveszed a sütőből még simán javítható a "luk"


LondonEye:
Bögre szélére tehető mézeskalácsot csináltatok már?Sütés előtt vágjam ki az alján a rést?

Gragi:
én múltkor, kb. 2 hete, mikor sütöttem mézeskalácsot, készítettem bögre szélére tehető mézeskalács szívet (persze nem fényképeztem), szerintem lehet sütés előtt vagy után is kivágni a sávot, én előtte vágtam ki. Próbáld ki először egy mézeskalácson, mert én először nagy rést vágtam, emiatt könnyen "elcsúszott" és így le is esett a bögre széléről. Viszont számolni kell azzal is, hogy a sülés miatt kicsit kisebb lesz a rés. Szóval azt tanácsolom, hogy próbálj meg több méretet is vágni, és valamelyik biztosan jó lesz! Még annyi, hogy szerintem szebb, ha sütés előtt vágja ki az ember a rést.

Banyoc@:
még nem csináltam, de a mézeskalácsot akár hova szánod, mindenképp sütés előtt szabjad ki! A tésztából vágd ki azokat a részeket amik nem kellene akár ajtó, ablak, mécses/gyerta helye.

Ha esetleg elfelejted van még egy halvány esély a kivágásra, az a pillanat amikor kiveszed a sütőből még forró, de akkor óvatosan kell vele bánni mert megégeted magad. Viszont gyorsank kell lenni, mert ahogy veszít a hőmérsékletéből, piszok gyorsan keményedik és akkor már össze-vissza törik.



Ha sütés után úgy látod, hogy a kivágott rész kicsit eldeformálódott-ahogy a tészta megemelkedik előfordulhat) akkor várd meg míg totál kihűl, megszárad és akko NAGYON ÉLES, ÉS RECÉS!!! késsel óvatosan meg tudod faragni.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése