2013. szeptember 23., hétfő

Szilvalekvár

Csitar:
6 kiló kimagozott szilvát ledaráltam / Bosch apritóval /. Egy 12 l kocsonyafőző fazékba aljára 2 dl 15%-os ecetet öntöttem, majd erre a szílva felét, rászórtam 50 dkg cukrot, arra a maradék szilvát.


A villanysütőm alsó sinjére a rácsot, rá a fedetlen, nem megkavart szilvát, kb 4,5 órán át 180 fokon sütöttem, anélkül, hogy kinyítottam volna sütő ajtaját. Tökéletes állagú szilvalekvárt kaptam, 4 db 450 gr üveggel, tartósító szer nélkül.
Nem fröcsköl, nincs vele gond, fejre állítás után 10 perccel ment a polcra.
A sógornőm receptje, aki évek óta így készíti, de én féltem a fröcsögéstől és eddig nem mertem, de most kipróbáltam és tökéletes.
Gondolom minden lekvárra jó lehet, ha elég mély fazékba készítitek, ill. felénél nem több a massza. Nem pöfög csak gyöngyözik a lekvár.
Ahány kiló a lekvár, annyi órán át kell főzni, de félidőnél érdemes mintát venni, mert sok függ a gyümölcs érettségétől és a sütő milyenségétől.
Tilos megkavarni, mig a sütőben van.
Remek módszer, mert nem kell felette állni, folyton kavargatni, tiszta mellette a konyha.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése