2013. október 8., kedd

Dekupázsolt gipsz képek ("tejfölös doboz- tetős")

Banyoc@:

Gipsz, szalvéta, festék, műhó paszta/helyett gipszpép/ csillám és fantázia

Nagyméretű joghurtos, tejfölös poharak tetején található műanyag záró "korong" vagy mi. gipsszel kiöntve, kötés előtt egy kis darab drót (gemkapocs darabka, hajlított drót darab, vagy spárga, szalag) belerakva, hogy felakasztható legyen.

Igaz az öntévnyt csak úgy lehet ebből a formából kiszedni ha letöri róla az ember, tehát többet nem használható.

A gipszkorongok bármikor bármilyen mintával (karácsony, mikulás, húsvét, virágok, tenger stb,stb) variálhatók. Szabály nincs!

Alkalmas ismerősök, barátok, óvónéni, tanárnéni, szomszéd..... és még bárki más megajándékozására, ezen felül iskola, óvodai adventi vásárok portékája is lehet.

Talán karácsonyfára nem javasolnám a gipsz súlya miatt, de azon kívül bármire jó!




"szeretem ezt a tejfölösdoboz tető adta lehetőséget, mert
1. egy fillérbe sem kerül az öntőforma( a keratív boltokban elég úzós áraik vannak)
2. ezt a kerek formát bármire fel lehet használni
Azon kívül hogy ha szalvétázod , fested minden alkalomra elkészíthető, de akár alátét is lehet, mondjuk karácsony táján egy kis műfenyőág (vagy akár igazi is) pár díszecske( gömb, csengő, csillag, festett mogyoró, dió, szárított gyümölcskarika, fahéj, bogyók, stb,stb,stb, egy kis szalag, masni egy mécses vagy gyertya) és máris kész egy édes asztaldísz. 
De akár pici selyemvirágokat is lehet bele ragasztani csokor szerűen....stb, stb....
Mivel apró ezért kedves kis ajándék, dísz is lehet, és minden összegyűjtött maradék darabka felhasználható bele:) "



A gipszalapot selyemvirággal használtam fel.... sjanos nincs fotó ezekről a virágosokról mert hirtelen készültek.
Verzio 1: felakasztható ugyanúgy mint amikor szalvétázva van, széle festve, bele ragsztva egy kis száraz tűzőhab, abba a selyem virágok, zöldek (értelem szerűen apró virágok) és a tűzőhab egy szépmasnival avan takarva.
Verzio2. nincs akasztója, mert alapként szolgál. festve van, közepében tűzőhab, és ebbe ment a selyemvirág....
De ez csak egy ötlet értelem szerűen karácsonykor minden mást lehet bele tenni.
Akár egy icipici "falucskát is el tudnák bele képzelni, de ehhez már tényleg baromi jó szem, pontos kéz és türelem kell.




Fruzsy79:
Ma én is öntöttem gipszet millió Banyócának az ötletért!
Kipróbáltam a pet palackok aljába vajon milyen lehet?
Szerintem jó lett!
Még nem tudom mézinek vagy hópehelynek vagy mindkettőnek lesznek festve.





"tudna valaki segíteni, hogy lehet majd bele akasztót tenni? Még kiöntéskor kell bele tenni valamit?"

Cicamami0108



"Én régen kiöntéskor tettem, vagyis nem közvetlenül, hanem amikor olyan az állaga, hogy nem süllyed el benne, de nem is úgy kell beleverni. Mert ha túl kemény, akkor meg volt olyan, hogy kicsúszott belőle. bár akár bele is lehet pillanatragasztózni, ha kicsúszna. aztán lehet ez hülye ötlet."



Banyoc@:
bármilyen formájú gipszöntvénybe amit valaha falra szeretnél tenni, vagy fel szeretnél lógatni a gipsz kiöntésekor  KELL bele tenni az akasztót! Lehet kapni kreatív és barkács boltokban mindenféle akasztókat, ha nagy képkeretet öntök akkor inkább azokat használom. Kisebb képkeretekhez, és a tejfölöspohártetőkhöz én gem kapcsot használok. Nagyméretű gemkapcsot elvágom, kihajtogatom. Kiöntöd a formát,  megrázogatot, elegyengeted a gipszet, és amikor már elterült rendesen beleteszed óvatosan az akasztót. Utána már nem szabad bántani, mert belecsúszik!
Shephard:

















2 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Most találtam rá erre az oldalra. Nagyon tetszik ez a tejfölös doboz ötlet. Éppen a gyerkőcök sulijába kellene valami ötlettel előrukkolni. Arra gondoltam, ez pont jó lenne... Csak egy kérdés: Ahány forma, annyi tető. Ha jól értem, akkor a gipsz formát kiöntöm és utána dekopage tecnika és kész is az alátét, vagy aminek nevezzük.... :) Segítségeteket előre is köszönöm. Ildi

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ildi!
    Igaz, én még nem próbáltam, csak a lányok tapasztalatai alapján tudok válaszolni, jól értetted, ahány darabot szeretnél készíteni, annyi tető kell :) Sokan egész évben gyűjtik a tejfölös, joghurtos doboz tetőket :) Mindenesetre valóban nagyon szép lesz az eredmény, én Banyocától kaptam már karácsonyra egy ilyen képecskét :)

    VálaszTörlés