2013. október 29., kedd

Fahéjas-almás szilvalekvár

Hozzávalók:
- 2 kg szilva
- 1 kg alma
- 25 dkg cukor
- 30 ml citromlé (ez kb. 4-5 evőkanálnak felel meg)
- 2 kávéskanál fahéj
- késhegynyi Na-benzoát (én szoktam bele tenni egy picit, biztos, ami biztos, meg ne romoljon)

A szilvát kimagozom, megfelezem; az almát kimagozom, megpucolom és kockákra vágom. Ráteszem a cukrot és a citromlevet, majd elkezdem alacsony lángon főzni, gyakran átkevergetem. Mikor már sok levet engedett és a gyümölcsök is jól megpuhultak, az egészet összeturmixolom (nekem maradt benne néhány darabka alma, és nagyon gusztusos). A megfelelő állag elérésig tovább rotyogtatom tartaléklángon, közben meghintem a fahéjjal is, és sűrűn átkavarom. Összesen maximum 1 óra főzési idő elég neki. Mikor készen van, elzárom a lángot, beleteszem a Na-benzoátot, jól átkeverem, üvegekbe töltöm, 5 percre fejre állítom, majd miután kihűlt, felcímkézem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése