2013. október 31., csütörtök

Gyümölcskenyér 2.

Alaprecept őzgerinchez:
20 dkg finomliszt
20 dkg cukor
20 dkg margarin
4 tojás
1/2 tasak sütőpor
leheletnyi só

Ez kb 22-25 dkg tölteléket vesz fel.

Alaprecept karikához vagy kis, lukas kuglófformához (egyszerűen arányosítva - én most ezt sütöm, mert ezt a formát találtam meg :)))
25 dkg finomliszt
25 dkg cukor
25 dkg margarin
5 tojás
1/2 tasak sütőpor

Kb 30 dkg töltelék.

Az első karikám már megsült, ahhoz mazsolát, aszalt szilvát, csokiba mártott aszalt almát és barackot tettem, és a végén házi barackszörppel kicsit meglocsoltam, hogy aromásabb legyen a gyümölcsillat. Kevertem némi fahéjat is a tésztához.

A második tésztában a liszt nagyobbik részét darált dióval helyettesítettem. A finomságok benne: szárított kandírozott narancshéj, pirított mogyoró és tört mandula. Ezt majd narancsszörppel kenem át.

A harmadikban a liszt egy részét holland kakaóporral és egy tasak kókusszal helyettesítettem, és kandírozott, illatos citromot, ét- és tejcsokipasztillát kevertem bele. Ezt kicsit meglocsolgatom majd olvasztott csokoládéval.

A kókuszt egészen bátran hagyd el, maradhat helyette a finomliszt. De ha nagyon finomat szeretnél, akkor darált mandulával helyettesíted.
Az aszalt gyümölcsöt kandírozott gyümölccsel (naranccsal, citrommal), cukrozott cseresznyével (tudod, olyan koktélba valóval), de akár jól lecsepegtetett befőttel is helyettesítheted (utóbbit én lazán kevés lisztbe forgatnám, hogy ne vizesedjen át tőle a tészta). Bátrabbak alkoholban eltett gyümölcsökkel is próbálkozhatnak :)


A csokis-kókuszos-citromos


Csupa-magvas narancssal

A sokgyümölcsös változat




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése