2013. október 11., péntek

Házi vegeta recept

Hozzávalók:
1 kg sárgarépa
1 kg petrezselyem
1 kg magvalt paprika (piros és sárga vegyesen)
20 dkg karfiol
20 dkg hagyma
40 dkg zeller
20 dkg paradicsom
20 dkg karalábé
2 fej fokhagyma
1 csokor petrezselyem zöldje
1 cs. zellerzöld
1/2 kg só

Minden zöldséget megpucolunk és alaposan megmosunk, majd akkorára daraboljuk, hogy a húsőrlőbe tudjuk darálni. Mindent ledarálunk, a zöldeket is, majd az egész őrleményhez hozzáadjuk a sót és kézzel alaposan összekavarjuk. Azonnal tisztára mosott üvegekbe rakjuk és mehet a kamrába. Tartósítószer nem kell bele, mert a só tartósít. Egész évben használható különféle ételek ízesítésére, csak figyelni kell a sózásra. Kicsit darabosabb, mint a bolti vegeta, akit zavar esetleg, hogy zöldség darabok úszkálnak a levesben, az le is szűrheti a levest tálalás előtt. Én nem szoktam leszűrni még a húslevesből sem, engem nem zavar.Én így készítem, nekem bevált ez a recept, igény szerint lehet rajta változtatni valaki egyéb fűszereket is tesz bele pl. lestyán, vagy kihagy belőle 1-1 hozzávalót, ez már ízlés dolga


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése