2013. október 29., kedd

Kínai édes-savanyú mártás házilag


1 kg hagymát dinszteltem olajon, majd hozzákevertem
60 dkg-nyi felcsíkozott kápia paprikát,
10 db julienne-re vágott sárgarépát és
4 doboz ananászkonzervet,
1 fej zúzott fokhagymát,
kb. 5 cm-nyi reszelt friss gyömbért,
egy kis üvegnyi bambuszrügyet és
10 db felkockázott paradicsomot.

Fél órai párolás után belekevertem:

2 deciliternyi barbecue szószt,
fél tubus sűrített paradicsomot,
1,5 dl saját készítésű fehérborecetet,
fél dl szójaszószt,
az ananászkonzervek levét,
1 liter 100%-os ananászlevet,
sót és chili paprikát ízlés szerint (utóbbiből épp csak annyit, hogy kellemesen pikáns legyen).10 evőkanálnyi étkezési keményítőt feloldottam kevés vízben, besűrítettem a forrásban lévő anyagot a fazékban, majd annyi vízzel hígítottam, míg el nem értem a kívánt állagot. Alaposan kiforraltam, menet közben kóstolgattam, tovább ízesítettem (kellett még bele némi ecet és só).

Amikor úgy döntöttem, hogy elég a főzésből üvegekbe szedtem, majd kidunsztoltam.
A fenti mennyiségből lett 15 db 370 ml-es üveggel, 1 db 720 ml-es üveggel, meg maradt vagy fél liternyi a holnapi ebédünkhöz.


Borcsamama:
nekem nincs olyan csodamasinám, de tavaly csináltam, a tetejére fóliát tettem, arra egy csöpp tartósítót, fejre állítottam kicsit, és ki is dunsztoltam. Még most is van belőle pár kis üveggel, semmi baja nem lett, és így nincs benne tartósító sem.

Forrás:
http://cicvarek007.blogspot.hu/2013/07/edes-savanyu-martas-hazilag.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése