2013. október 29., kedd

Kubu recept

Kubu-utánzat, avagy 'sárgarépalé almával' alap-ivólé :-)
A FB-on jó ideje terjed a recept, de szerintem (ezt is) mindenki más-más arányokkal készíti. Íme az alaprecept amiből kiindultam (zárójelben az általam eszközölt módosítás):

1,5-2,0 kg sárgarépa (2 kg)
2,0-2,5 kg alma (3 kg)
2-3 db citrom (4 db)
2-3 narancs (4 db)
csipet só
0,5 kg cukor (nálam barna nádcukor)
nálam került még bele bő 1 kilónyi őszibarack a fagyasztóból

A felkarikázott répát és a hámozott, magházától megszabadított, darabolt almákat és az őszibarackot annyi vízzel tettem oda főni, ami épp ellepte. Mikor puhára főttek, botmixerrel pürésítettem, majd belekevertem a citrusok levét, a cukrot és a sót. Közben kóstolgatni kell, ki-ki a maga ízlése szerint tehet bele még citromsavat, cukrot, ha túl sűrűnek találjuk, akkor vízzel hígítható a kívánt állagra. Palackokba töltöttem és kidunsztoltam. Nem azért mert én csináltam, de jobban ízlik mint a bolti. :-)
90°C 30 perc

Forrás:
http://cicvarek007.blogspot.hu/

Borcsamama:
Én is úgy gondolom, nyugodtan tehetsz bele sütőtököt is.
Na-Benzoátot tettem bele, de csak nagyon kicsit, az egészbe egy kávéskanálnyit. Ja és a barack befőtt leve is bele ment, abban is biztos volt valami kis tartósító. - bolti befőtt volt, én idén nem tudtam eltenni , akkoriban műtötték a lábamat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése