2013. október 31., csütörtök

Narancsos almalekvár

Úgy készítem, hogy megpucolok nagyjából két és fél kiló almát, folyamatosan locsolgatom néhány citrom kinyomkodott levével, hogy ne barnuljon. Folyamatosan, pucolás közben három egész citromot használok fel erre. Ezután lereszelem az almát, és még egy citrom levével összekeverem. Belereszelem négy nagy narancs héját és belenyomkodom a narancsok levét is. Megszórom egy púpozott kávéskanálnyi fahéjjal, egy fél kanálnyi őrölt gyömbérrel és ugyanennyi szerecsendióval. Három kanál mézet csorgatok rá, és egyelőre úgy harminc dekányi kristálycukrot. Felteszem a tűzre, és lassú tűzön főzögetem. Amikor már elég forró, hogy összeérjenek az ízek, megkóstolom, és kiegészítem annyi cukorral, amennyit ízlésünknek megfelelően felvesz - attól függ, mennyire volt édes az alma és a méz.

Van, aki pürésíti ezt a cuccot, miután jó alaposan átforralta - én szeretem benne hagyni az almareszeléket, mert gyönyörűen úszkálnak a fehér alma szeletkék a narancshéjtól megfestett aranyszínű lében. Nagyon szép lekvár egyébként.

Amikor jó alaposan átforrt, négy zacskó zseléfixet keverek hozzá, üvegekbe töltöm (öt-hat üveget szokott megtölteni), és nem dunsztolom, csak még forrón megfordítom az üvegeket, "rácuppantom" a lekvárt a fedőre, és mehetnek is a kamrába. Karácsonyi süteményekhez isteni!

Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése