2013. november 7., csütörtök

Vörös bársony torta

Tehát, akkor a hozzávalók és amit én változtattam zárójelben:

25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
csipetnyi só (én kihagytam, sose teszek a piskótába, talán hiba, de nekem valahogy fura lenne)
2 e.k. kakaópor (nálam természetesen a holland)
12 dkg szobahőm. vaj
30 dkg cukor
2 tojás
1 vanília aroma (nekem bőven elég volt egy teáskanál)
2, 4 dl író (én a piros dobozos, 20%-os magyar tejfölt használtam, teljesen jó volt hozzá)
2 e.k. piros ételfesték (nálam wilton paszta)
1 k.k ecet
1 k.k. szódabikarbóna
Előmelegítjük a sütőt 175 fokra.
A lisztet, sütőport, kakaót (és a sót, aki tesz bele) beleszitáljuk egy tálba.
A vajat a cukorral habosra keverjük, majd először a tojásokat, aztán a vaníliaaromát adjuk hozzá.
A piros ételfestéket feloldjuk az íróban/tejfölben (vigyázat, nagyon fog!:).
Egy kis tálba szórjuk a szódabikarbónát, ráöntjük az ecetet és hagyjuk buborékolni, majd hozzáadjuk a tésztához (ettől lesz szivacsos, levegős).
Kivajazunk-lisztezünk egy 18 cm-es tortaformát, beletöltjük a tésztát és 30 perc alatt megsütjük.


Miután kihűlt, kétszer keresztben elvágtam és betöltöttem tejszínes-mascarponés krémmel:

25 dkg szarvasi mascarpone
2 dl habtejszín
1 cs. vaníliás cukor vagy 1 e.k. vanília aroma
1/2 csomag habfixáló

A mascarponét és a tejszínt külön kikevertem, majd összeforgattam őket, és belekevertem a vanília aromát és egy kis habfixálót. Hűtőbe tettem egy fél órára, mondjuk amíg a tészta is hűl, és ezzel a krémmel egyenként megkentem a lapokat, és a torta tetejét.
Nagyon finom csokis, lágy tészta lesz a végeredmény, ami frissen a legjobb.






Forrás:

Tanácsok:

Shephard:
A red velvetet én is imádom, igaz én főképp muffinként csinálom, nem tudom már csináltál-e ilyet, de elmondok 2 dolgot, kakaónak kell lennie a tésztában, és sok színező kell bele, mert sütés közben el fog tűnni jócskán Sokszor csináltam már, ezért mondom, hogyha szép bordót szeretnél akkor ne sajnáld a színezőt!

mikor nyersen kikevered a tésztát szinte ordítania kell a pirosnak belőle, mert ez sütés közben nagyon tompul, főleg ha folyékony a színező, és ahogy látom most az volt, én is általában folyékonyat használok, és mindig dupla annyit teszek bele, mint amennyit a recept ír, próbáld majd ki így

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése