2014. június 19., csütörtök

Fondant recept

1 evőkanál zselatin,
6 evőkanál víz,
2 evőkanál méz,
1 evőkanál margarin,
kb. 0,5 kg porcukor.

A cukor kivételével felteszem a tűzre a hozzávalókat, összemelegítem,majd az átszitált porcukorba belekeverem.
Én kanállal szoktam keverni,mert egy nagyon ragacsos masszát fogunk kapni. Ha színezni akarom,akkor most színezem és ízesítem. Zacsiba teszem és 6 órát a hűtőbe pihentetem,én hagyom 1 éjszakát. Másnapra nagyon szépen összeáll. Ha több színt szeretnék, akkor a feldolgozás közben színezem. Ételfesték,+ a boleró.Az italport pár csepp vízzel felengedem és a masszába keverem.Használat előtt legalább 1 órával kiveszem a fondantot a hűtőből,hogy egy kicsit felmelegedjen. Ha esetleg most is nagyon lágy lenne,akkor még lehet porcukrot beletenni. Ha nagyon kemény,és nyújtáskor repedezne,akkor a kezemet jól bekenem margarinnal és a margarinos kézzel mégegyszer jól átgyúrom. A maradékot egy jól zárható dobozba a hűtőben hónapokig eltárolhatod.


Amikor megcsinálod nagyon lágy masszát kapsz. Legalább 6 órát kell pihentetni én szoktam 1 éjszakát. Aztán szépen összeáll. Hidegre tedd. Feldolgozás előtt 1 órával szobahőmérsékletre tedd,vagy pár másodpercre tedd a mikróba.Én a kakaóssal most úgy jártam,hogy kemény volt mint a kő. Sok kakaóport tettem bele. Akkor amikor csináltam nem tűnt nagyon száraznak. Na másnap,mint a beton. Jól bevajaztam a kezem és mégegyszer átgyúrtam. Tökéletes lett.


A fondant ízesítésre a bolero italporokat szoktam használni,éppen milyen színű fondantot akarok,ahhoz keresek olyan színű port.



Szisszka:
A fondantot elég Boleroval szinezni, nagyon szép szinek tudnak lenni! 
Én úgy szoktam csinálni, hogy a bolero por felét beleöntöm egy pohárba (átlátszóba) és kanállal szoktam hozzá adagolni a vizet. Elöször 1 kanál, elkeverem, még 1, elkeverem, a lényeg hogy felolvadjon benne a por, annyi vizet kell hozzá adni, hogy picit folyós legyen. 
De látni fogod amikor csinálod, hogy mikor jó. 
És igen, olyan ize lesz mint a boleronak :) 


Kőmű:
A fondantnál én mindkét verziót használom. Bolero+ ételfesték,így lesz szép a színe. Én nem szoktam annyi vizet bele tenni a por oldásához,mert akkor a fondant nagyon lágy lesz,nehéz vele dolgozni. Mondjuk utólag lehet tenni még bele porcukrot,vagy étkezési keményítőt.De úgy is csinálhatod,ha folyékony ételfestéket használsz,hogy azzal kevered el  a bolerot. Volt rá példa,hogy nem volt otthon ételfestékem,csak aromám. Azokkal is nagyon frankón lehet színezni,mandula aroma-zöld, meggy aroma-piros, a vaníliától egy kicsit sárgább lesz a fondant. Mondjuk ezek nem annyira erőteljes színek,de ha nem akarsz sötétet akkor ez is megteszi.

A tortát cukros vajas krémmel,vagy lekvárral be kell kenni. A kinyújtott fondantot szépen gyűrődésmentesen ráteszed a tortára. Először a sarkokra tedd a fondantot utánna az oldalra. Ha van gyűrődés,szépen emeld fel a masszát és addig próbáld rásimítani,amig jó nem lesz. Ha kész,akkor kézzel óvatosan simítsd rá mindenhol a tortára a fondantot. Elég hamar megköt, és akkor törik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése