2014. július 22., kedd

Takarítás

Csitar:
Itt egy nekem bevált nagytakarítási ütemterv, régebben mindent magunk csináltunk, és évente 2 alkalommal, de már csak egyszer, Advent előtt.
Már nem dolgozom, így ez nálunk folyamatos munka, de míg aktívak voltunk, 2 hétvégénk és sok-sok esti óránk ment rá.
Első lépésként csak a mennyezetet és a falakat egy partfis és több fehér puha kimustrált atlétával áttörlöm. Hagyom leüllepedni a felkavart port. Másnaptól kezdve, szisztematikusan haladva:
Minden szekrényből kiszedek mindent.
A kabátokról, öltönyökről a védőhuzatokat kimosom, a vastagabb dolgokat kiszellőztetem az erkélyen. A szekrényeket kimosom, majd selejtezés után visszapakolok.
Minden egyes könyvet, lemezt, kazattát, egyenként letörölgetek a portól / nagyon sok van /.
Minden porcelán nippet, egyéb ritkábban használt dolgokat _ pl. poharakat, jégkockatartót, vázákat - elmosok.
Van egy csomó fiók, doboz, amibe ezer féle dolog van , azt egyenként kiszedem és áttörlök minden mütyürt - a férjem szerint még a gombostűket is, van valami igaza, mert nem marad semmi a lakásban, ami ne kerülne a kezem közé.
A konyhában , az előszobában és a kamrákban is szintén mindent kiszedek, átválogatok, mindig van lejárt szavatosságú cucc, egyéb hasznavehetetlen dolog.

Amikor készen vagyok a belső dolgokkal - úgye belülről kifelé, felülről lefelé -, akkor leszedem a függönyöket. Nekem mindenhol 3 sor van: napvédő, csipke és belső sötétítő. Van redőnyünk és redőnyös szunyoghálónk is, de én emellett szeretem a függönyöket is. A sötétítőt/ nyáron tényleg sötét színű, ősztől világos alapú / és a csipkét kimosom és elteszem, miután ezeket cserélem. A vajszínű napvédőt kirázom, és félre teszem, mert ezeket az új csipkével és sötétítővel aznap mosom / az utóbbi kettőt csak öblítősben átpörgetem, mert tavasszal tisztán tettem el /, vasalom amikor már kész van minden ez az utolsó előtti munka.

Aztán leszedem az összes csillárt, búrát és a kádban lemosom, szárítás után vissza.
Elvileg portalanítva a lakás. Egy -két nap pihenő, hogy leülepedjen minden por, aztán jönnek a kárpítos bútorok és szőnyegek porszívózása, aztán a vízes tisztításuk szőnyeg és kárpíttisztitó géppel.
Amikor ezek megszáradtak és újból átporszívóztam őket, a szőnyegeket feltekerem, és jöhet a takarítónő.
Ő lemossa az ablakokat, ajtókat, prontózza a szobai szekrénysorokat kívülről, lemossa a konyha, előszoba és fürdőszobai szekrényeket, csempéket, parkettákat kezeli, járólapokat felmossa és folyamatosan segít az általam akkor frissen mosott és a folyamatosan vasalt függönyök feltevésében. A szobákban sok helyen van csipketerítőm, azt is ilyenkor frissen mosom és vasalom.

A takarítónőnek ez kemény 10 órai munka. 50 m2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése