2014. szeptember 29., hétfő

Madártej hab

Shephard:
Elmondom én hogy készítem a habot a madártejhez, nekem még sosem volt vele bajom: először beleöntök 1 l tejet a fazékba, felteszem főni, közben felverem a fehérjéket mikor majdnem kemény beleteszek nagyon kevés cukrot (4 fehérje+kb 2 ek cukor), ezzel keményre verem kb 5 perc alatt, a lényeg hogy gyorsan, nem szabad túlverni, addigra már meleg a tej, fogok egy evőkanalat és azzal merek nagy galuskákat a tejbe, 1-2 perc múlva megfordítom őket, 1 perc, leszűröm és jöhet az újabb adag, közben a kanalat a forró tejbe rátom, így szinte legördül róla a hab, ha a tej közben futásnak indul akkor löttyintek bele egy kis hideg tejet, nem szabad takarék lángon főzni a hab alatt a tejet! Nálam így készül ez mindig bejön
A két evőkanalas módszer is jó, régebben én is csináltam, de fölösleges munka volt a családomnak. De ezzel is szépeket lehet csinálni, meg pl ha sima habzsákba teszed és nagylyukú végen a tejbe nyomod, az is szabályos tud lenni, bár ezzel lehetne kis habcsókokat is készíteni, hm, ezt lehet ki fogom próbálni.

Sushi:
Nagy lapos evökanallal "vagjal" nem tul vastag szeletek, mert megdagadnak. nem szabad melyen belemeriteni a habba. Ket evökanallal formazni meg szerintem azert nem lehet mert összetörik a hab.

Bubu:
Én már kikisérleteztem :)
Már mennek a habok,így a karácsonyi leves narancsleves lesz habgaluskákkal:)
Vízben főzöm meg őket,így nem ég oda a tej.

Először a habgaluskákat készítjük el. A tojásfehérjéket félig kemény habbá verjük egy kiskanál ecettel vagy citromlével.Utána adom hozzá a cukrot. Csak éppen keménnyé verem,mert ha tovább menetem a robotgépet akkor összeesik a hab.
 Felteszem melegíteni a vizet , ügyelve, hogy ne forrjon fel.
lassú forrásban lévő vízbe (vízbe mártott) evőkanállal tojásnyi galuskákat szaggatunk a felvert habból. Egyszerre csak 3-at, 4-et tegyünk a fazékba, hogy a galuskáknak legyen helyük megnőni!
1 perc után megfordítom őket.
ha felemelkedett a hab, óvatosan megfordítjuk, és kb fél percig főzzük takaréklángon.
Óvatosan kell kiszedni a tojássárgájás lébe.
A tojássárgájás levet úgy készítem hogy,
A tojások sárgáját felverem pici tojásfehérjével is,és .a maradék cukorral.Nagyon szép krémes állagú lesz.
Néhány kanálnyi tej hozzáadásával hígítsd fel ezt a keveréket, majd lassan csurgasd a 60 fokos tejbe.Ennyi bőven elég és nem csomósodik össze.Éppen csak langyoska.

Nekem így bevált,szép dagadt habjaim lettek és másnapra is megmaradtak nem estek össze.

Csitar:
Én a felvert habot egy vízezett tányérra szaggatom és a mikroban 1 perc alatt készre " főzöm ".
A sütikre sem gőz felett verem fel, hanem 1-2 percre többször berakom a tálat a mikroba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése