2014. november 2., vasárnap

Mascarponés kosárkák karácsonyi díszben



Hozzávalók a linzer tésztához: 300 g liszt, 200 g puha vaj, apró darabokra vágva, 80 g porcukor, 1 cs. vaníliás cukor, 2 tojássárgája


Hozzávalók a töltelékhez: 500 g mascarpone, 300 ml tejszín, 20 g porcukor, egy egész citrom reszelt héja, 50 g reszelt ét vagy tejcsokoládé


… a díszítéshez: menta vagy citromfű levelek, 1 gránátalma


Elkészítés:
A munkafelületre halmoztam a lisztet, hozzáadtam a vajat és a két tenyerem közé véve összemorzsoltam. Hozzáöntöttem a porcukrot (ha darabos leszitáljuk), vaníliás cukrot és a tojások sárgáját. Gyors tempóban összeállítottam a tésztát, cipót formáztam és letakarva fél órát hűtőben pihentettem.
Ezután a mini, 6 cm átmérőjű formákat (vagy a mini muffin sütőformát) a tésztával kibéleltem. Kisebb darabokat csíptem a tésztából és a formába egyenletes vastagságban eloszlattam, figyelve arra, hogy ne legyen se túl vékony, se túl vastag. A megadott linzer tészta mennyiségéből 45 darab kosárka készült. Sütés előtt a tésztát villával megszurkáltam, méretre vágott sütőpapírral beborítottam és pár szem babot tettem bele nehezékként. Előmelegített sütőben, 180 fokon 20 perc alatt aranysárgára sütöttem.

Miközben a kosárkák hűltek, elkészítettem a tölteléket. A tejszínt kemény habbá vertem, a mascarpone krémbe reszeltem a citrom héját, a csokoládét, kevés citromlevet is facsartam bele, majd összeforgattam a tejszínnel. A kihűlt kosárkákból eltávolítottam a sütőpapírt és a babot. (Ezeket érdemes félretenni, mert a legközelebbi sütés alkalmával is ezt használhatjuk.) A krémet habkinyomóba töltöttem és a kosárkákba nyomtam. (A kinyomó segítségével szebb és könnyebb az adagolás, de ennek hiányában kanalazzuk rá a krémet és villával egyengessük el, húzzunk bele hullámokat.) Karácsonyi díszbe öltöztettem, mentalevéllel és gránátalma magokkal csinosítottam.

Forrás: ladiesfirstconsulting

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése